Opgeruimd staat netjes

Hé, wat is dat nou? Een lege blog?

De laatste twee jaar zijn razendsnel voorbij gegaan, vol goede voornemens om meer te schrijven en meer te ondernemen. Ik denk dat ik er uiteindelijk niet genoeg voor open heb gestaan en het maar heb laten gebeuren. Het laatste jaar ben ik verdwaald geweest. Ik ben nogsteeds opzoek naar mijn ware ik en probeer uit te vogelen wat mij nou maakt wie ik ben en hoe ik mezelf wil zien. Maar ook hoe anderen mij zien. Volgens mij heb ik een enorme muur om me heen gezet  waar weinig mensen overheen kunnen turen. De eerste maanden stonden in het teken van frustratie en en het afsluiten voor de buitenwereld. Daarna kwam ik in een fase van langzaam opkrabbelen en terugvechten, maar enige balans was nergens te vinden. Studie werd een enorme last en ik heb lang in twijfel gezeten of ik hier wel mee door wilde gaan. Het was niet zozeer het werk wat me tegenstond, want houtbewerking is nogsteeds iets wat ik fantastisch vind, maar ik had erg veel moeite om m’n draai te vinden tussen mijn klasgenoten. Om het samen te vatten: Ik was alles behalve een gelukkig en gebalanceerd mens.

En toen begon de zomervakantie, waar ik rijkhalzend naar uit heb gekeken. Ondanks een grote tegenslag op medisch gebied voor mezelf, en mijn vader waarbij helaas uitzaaiingeng werden gevonden, kwam ik eindelijk weer tot rust. Ik stopte met vechten tegen mezelf en dat werkte! Na een heerlijke vakantie in de Lage Vuursche, een weekendje in Limburg en een meer dan fantastische week op Castlefest voel ik me fris, helder en klaar voor een nieuwe start.

Ik ben als een idioot in HBO opleidingen gedoken. Er was altijd al een idee om richting geschiedenis te gaan, maar nu heb ik de beslissing toch wel gemaakt: HBO Archeoloie op het Saxion in Deventer. Helaas wel een particuliere school, maar er is mogelijkheid tot leningen en OV-kaart. De MBO wereld ligt me gewoon niet meer. Ik denk dat ik er ondertussen wel uit ben gegroeid.  Ik maak deze twee jaar nog af, maar daarna ben ik klaar voor een nieuw en meer uitdagender avontuur.http://www.beyondbonnersferry.com/shop/product_info.php?products_id=576&osCsid=9566b3410be835102f31f75c3a063cb9
Ook ga ik komend jaar starten aan een intensieve persoonlijke reis. Waar ik aanvankelijk erg hyperactief en gestressed over was, maar nu eindelijk rust in heb gevonden: Het komt zoals het komt.
Op Castefest heb ik voor het eerst in 2 jaar weer een offer in de Greenman gedaan. Voor mijn vader, mijn relaties en voor mezelf. Een belofte om de eeuwige voorzichtig- en terughoudendheid aan de kant te zetten, de muur stukje bij beetje af te breken en om langzaam mezelf te ondekken.
En plotseling stond ik daar bij Rastaban, alle onzekerheid uit het raam gegooid, keihard in mijn eentje ‘OLÉ!’ schreeuwend omdat het té stil bleef op een moment waarop uitbundigheid zo normaal was. Natuurlijk voelde dat raar, maar het voelde tegelijkertijd zo bevrijdend!

Daar wil ik meer van, maar ik moet er wel mijn best voor doen. Dat betekend keuzes maken, maar dingen niet overdenken. Zelfreflectie, maar mezelf geen faalangst aanpraten. Een rode draad volgen, maar ook daarbuiten durven treden.

Kortom: Ik heb een hoop oud zeer en schaamtegevoelens opgeruimd uit mijn leven. Het voelt wat onwennig, maar tegelijkertijd in deze nieuw verkregen vrijheid heerlijk. Op deze blog zal een reorganisatie komen, en waar ik het hiervoor wilde gebruiken om leuke uitjes en gebeurtenissen te verzamelen, wil ik nu voornamelijk ook mijn dagelijkse leven vastleggen. Kleine dingen maken me toch het gelukkigste, dus verwacht ook iets meer schoolopdrachten, pagany stuff en creatieve uitspattingen.

Don’t worry, be hippy!

~ door boekenboom op 11 augustus 2013.

Geef een reactie

 
