Moving from a Spark to a Flame

Tussen alle discussies over Zwarte piet en Sinterklaar in heb ik me niet zo bezig gehouden met het gewone dagelijkse leven. Alle nieuwsberichten over Pietitie uitgezet op Facebook en met een voldaan gevoel de herfstvakantie ingegaan.

Voor mij was de laatste maand er één van veranderingen en zelfacceptatie. In 30 dagen is er veel veranderd aan mij, dat had ik niet verwacht. Het belangrijkste is dat ik dieper tot mezelf ben gekomen. Mijn gevoel van wie ik ben en eigenwaarde staat meer op dezelfde lijn. En dat maakt me vrolijk, productief en optimistisch.

Het belangrijkste draaipunt was het halfjaarlijkse bezoek aan de zweethutten. Dit is een plek waar iedereen welkom is, wie of hoe je ook bent. Even staan sociale status, dagelijkse stress en prestatiegerichtheid aan de kant. Dé plek om tot rust te komen.
In ieder geval waren we daar de afgelopen twee weekenden ook, en we werden op (een uiterst natte) zondag door de leidende kracht van de stichting afzijdig geroepen. Hij sprak bemoedigende woorden over het pad waarop ik en Nathan terecht zijn gekomen, en dat dit iets is wat gevierd wordt. Uiteindelijk heb je voor het eerst in je leven stappen gezet op het pad van het leven en richting gegeven aan de toekomst. Zo heb ik er zelf nog nooit bij stil gestaan. Stom is dat. Iemand zegt iets wat je altijd zelf had kunnen bedenken, maar gek genoeg komt het nu pas binnen.

Ik heb er nooit bij stilgestaan dat mijn leven nu pas een duidelijke richting heeft gekregen. Dat merk ik niet alleen in de manier waarop ik momenteel naar het leven kijk, maar met name door mijn verbeterde humeur en zekere vrede met de positie en onzekerheid die ik inneem en heb.

We zijn in ieder geval met een heel goed gevoel naar huis gegaan die avond. We genieten nog even na.

~ door boekenboom op 26 oktober 2013.

Geef een reactie

 
