Bruggen Bouwen

De eerste schoolperiode van het derde jaar zit er alweer op. Een nieuwe klas met onbekende gezichten, nieuwe docenten, kortom; even een ommezwaai maken. Gelukkig is een goede vriend meegegaan naar deze klas en kom je alle andere gezichten vaak zat tegen. We zijn zelfs zo wanhopig geweest om een groepssms aan te maken om af te spreken wanneer de oude klas gezamelijk gaat roken en koffie drinken🙂

Het is allemaal heel erg meegevallen en dat laat zich merken! Ik heb plotseling mijn echte drive gevonden in de houtbewerking. Geen grote slimme machines voor mij, maar schaven, gutsen en beitelwerk! Het werkstuk wat ik tijdens de eerste en derde periode aan het bouwen ben is een Dante stoel uit de Renaissance en ik ben laaiend enthousiast om er weer verder aan te mogen werken!
De periode hebben we afgesloten met een bezoek aan het sinds kort heropende Rijksmuseum. Mijn mentor en Stijlleer docente zijn twee wandelende encyclopedien, dus buiten mijn eigen interesse om heb ik er ook nog een hoop van opgestoken.
Helaas besloot mijn telefoon dat ik genoeg foto’s had gemaakt, maar hieronder een paar stukken die mij in het bijzonder aanspraken.

20131029_09125420131029_103825

20131029_103335

Nu ben ik begonnen met mijn derde week stage en dat bevalt goed. Ik heb al eerder het geluk gehad om bij iemand te mogen stagelopen met een bevlogenheid die ontiegelijk aanstekelijk werkte, nu is dat niet anders. Alhoewel gelukkig… Ik heb er moeite voor gedaan en ruim van te voren contact opgenomen. Toen ik hoorde dat ik de plek kreeg: Blijdschap!
Ik heb een plekje weten te bemachtiger bij een gitaarbouwer niet zo heel ver van mijn huis vandaan. Mijn begeleider is ontzettend geduldig, zeker als je bedenkt dat ik ;echt een complete leek ben wat betreft instrumentenbouw betreft. Daarnaast is een fout maken niet erg. Er is altijd wel een manier om dit te repareren. Ik heb al pagina’s vol geschreven met onwijs handige informatie en vrees dat ik het gitaarbouwvirus flink te pakken heb gekregen (al blijft het best een beetje spannend om aan te gitaar van €5000,- te werken).

20131111_162923


20131104_14522820131112_163704

~ door boekenboom op 18 november 2013.

Geef een reactie

 
