Dag 2013 :)

Op de dag voor oud & nieuw kijk ik terug op mijn afgelopen jaar om te evalu(l)eren en met een frisse en waarheidsgetrouwe blik het nieuwe jaar in te gaan. Er is veel gebeurd dit jaar, en tegelijk weer helemaal niet. Weinig concerten en festivals, weinig het sociale leven in gestapt, maar toch voelt het niet als verloren. Beter nog, 2013 is een heel goed jaar geweest.

De mindere momenten hadden bijna allemaal iets te maken met familiezaken zoals de teruggekeerde kanker van mijn vader en mijn eigen medische traject. Gelukkig gaat dat sinds een paar maanden ook in beide gevallen goed. Jammer genoeg heeft het me toch flink aangegrepen en heeft het me een paar weken toch wel behoorlijk bezig gehouden. In die tijd heb ik best wel een paar muurtjes om me heen gebouwd, maar gelukkig bleken die van wat losse strobalen te zijn en niet van beton. Optimisme zit in het beestje denk ik zo. Ook heeft mijn tweede schooljaar op school flink wat roet in het eten gegooid. Iets met niet zulke goede mentoren en macho-gedrag. Een timide jongen als mij is dan niet in staat om tegen iedereen op te boksen. Balen, want ik heb met praktijk niks gemaakt waar ik oprecht tevreden over ben.

Gelukkig begon mijn derde jaar ook met een nieuwe klas, nieuwe mentor en een nieuwe stage. Ik ben op mijn pootjes terecht gekomen en doe nu iets waar ik oprecht gelukkig van wordt. Tuurlijk is het onzeker, het blijft een creatief en handvaardig vak, maar het is tegelijk vooral leuk. Samenvallend met dit schooljaar was de start van mijn medische behandeling. Het heeft ruim twee jaar mogen duren, maar ik ben nu aan het groeien en veranderen naar de persoon die ik altijd al heb willen zijn. Dat geeft rust en een positief toekomstbeeld. September was een moment van ommekeer. Het voelt alsof ik mijn eerste stappen op een vers ingeslagen pad heb genomen. Iets binnenin me schreeuwt dat dit potentieel heeft en ik verder op reis moet gaan.

Nu maak ik de balans op. De negatieven krijgen een plaatsje in mijn schijfblok, de positieven krijgen een ere-notitie hier.
+ Castlefest, nu met een vers gezinnetje erbij. Heel anders, maar vooral dierbaar
+ Weer een jaar overleefd met Nate :3
+ Kerst op Vlieland -> Zonder familie, voor herhaling vatbaar!
+ Begonnen met een geweldig werkstuk op school
+ In de leer bij een gitaarbouwer
+ Vernieuwde en verbeterde vriendschappen
+ Regelmatig gesport, minstens 1x per week
+ Start behandeling, aw yeah
+ Niet heel veel gemaakt, maar wel meer dan vorige jaren en dat smaakt naar meer
+ Het eerste jaar op onze nieuwe stek zit erop
+ Oppashond Soezy :3
+ Veel gelezen
+ Het ceremoniele vuur bij de zweethutten aan mogen steken. Bijzonder!
+ Rijksmuseum bezocht
+ Game of Thrones Exhibition prijskaartjes gewonnen voor de gesloten opening
+ Mooie nieuwe moestuin gebouwd
+ Onderweg een stukje zelfdiscipline opgepikt

 

~ door boekenboom op 30 december 2013.

Geef een reactie

 
